Szkolenie Ochrona danych osobowych/RODO
Miejscowość: Kraków
Adres: aleja Krasińskiego 10/4
Miejsce szkolenia: Europrofes Group Sp. z o.o.
Termin: 29 Listopada 2017
Cena: 599 zł netto (736,77 zł brutto)
NOWE EUROPEJSKIE PRAWO OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń
28 maja 2018 r. zaczną obowiązywać przepisy unijnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które zastąpi dotychczasową ustawę o ochronie danych osobowych. Wiele zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych dość znacząco się zmieni. Jak przygotować swoją organizację do tych zmian? Jak rozsądnie i ze zrozumieniem podejść do tych dość ogólnych zaleceń Rozporządzenia? To wyjaśnia nasze szkolenie.
Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z nowymi przepisami – pod kątem prawnym, ale i organizacyjno-technicznym. Przedstawione i przedyskutowane zostaną dotychczasowe wytyczne Grupy Roboczej ds. Ochrony Osób Fizycznych w Zakresie Przetwarzania Danych Osobowych oraz rekomendacje GIODO. Na szkoleniu przedstawione będzie przykładowe wdrożenie nowych zasad ochrony danych osobowych w działającej organizacji w odniesieniu i porównaniu do obecnych przepisów. Pozwoli to uczestnikom na ocenę zakresu zmian, które muszą wprowadzić we własnych organizacjach.
Szkolenie odbędzie się: 29 Listopada 2017r.
Uczestnictwo w szkoleniu szczególnie polecamy:
- Administratorom Bezpieczeństwa Informacji;
- Osobom odpowiedzialnym za ochronę danych osobowych w firmie;
- Dyrektorom HR oraz managerom HR;
- Specjalistom z zakresu kadr oraz szkoleń;
- Dyrektorom, managerom oraz specjalistom marketingu, handlu elektronicznego;
- Wszystkim osobom zajmującym się w ramach obowiązków pracowniczych ochroną lub przetwarzaniem danych osobowych;
PROGRAM:
1. Zakres stosowania RODO oraz najważniejsze zmiany i skutki dla polskiego prawa:
a) zmiany, jakie będą musiały zajść w polskim porządku prawnym i przedstawienie już konsultowanych projektów nowych ustaw związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
b) kwestie pozostawione w RODO do uregulowania przez krajowe prawodawstwo;
c) przedstawienie dotychczasowych wytycznych Grupy Roboczej Art. 29 ds. Ochrony Danych Osobowych oraz opinii GIODO;
d) Mniej regulacji – więcej odpowiedzialności – jak od ogólnych zaleceń Rozporządzenia przejść do szczegółowych rozwiązań w organizacji;
e) Zasada one-stop-shop;
f) Nowe pojęcie danych osobowych w Rozporządzeniu;
g) Inne podstawowe pojęcia nowego prawa ochrony danych osobowych;
h) Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w rozporządzeniu;
i) Nowa rola GIODO – nowe GIODO.
2. Nowe obowiązki administratorów danych oraz procesorów tj. podmiotów przetwarzających dane osobowe:
a) Porównanie dotychczasowych obowiązków administratorów danych z obowiązkami wynikającymi z przepisów nowego rozporządzenia;
b) Analiza poszczególnych obowiązków administratorów danych, w tym:
- rejestrowanie czynności przetwarzania
- ocena skutków przetwarzania danych
- projektowanie ochrony danych osobowych i domyślna ochrona danych osobowych
- obowiązek usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych („prawo do bycia zapomnianym”)
- prawo osoby, której dane dotyczą do przenoszenia danych
- zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych
c) Obowiązki i odpowiedzialność podmiotu przetwarzającego dane – procesora, czyli podmiotu, któremu administrator danych powierza dane do przetwarzania.
3. Nowe obowiązki informacyjne administratora danych:
a) jakie informacje i w jaki sposób administrator danych musi opublikować, o czym musi być poinformowana osoba, której dane dotyczą;
b) profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji w indywidualnych przypadkach. Jakie prawa przysługują osobom fizycznym i jak zgodnie z prawem „profilować”?
c) Prawo do odszkodowania / zadośćuczynienia za nieprawidłowe przetwarzanie danych.
4. Zmiany w oświadczeniach woli i nowe zasady wyrażania zgody na przetwarzanie danych zgodnie z RODO:
a) ogólne warunki wyrażenia zgody,
b) nowe ujęcie zgody – kiedy oświadczenie woli, a kiedy czynności dorozumiane?
c) szczególne przypadki pozyskania zgody, w tym przez osoby małoletnie,
d) obowiązek informacyjny administratora danych, a oświadczenie wiedzy podmiotu danych w RODO,
e) dostosowywanie klauzul stosowanych przez administratora danych,
5. Inspektor Ochrony Danych (obecnie ABI)
a) Wyznaczenie Inspektora ochrony danych (Data Protection Officer „DPO”);
b) Czy i dla kogo wyznaczenie Inspektora ochrony danych osobowych jest obowiązkowe?
c) Wyznaczenie jednego Inspektora ochrony danych osobowych dla grupy przedsiębiorstw;
d) Wymagania dla kandydatów na stanowisko Inspektora ochrony danych osobowych;
e) Podstawy zatrudnienia Inspektora ochrony danych osobowych i gwarancje trwałości stosunku prawnego;
6. Status Inspektora ochrony danych:
a) Niezależność, podległość jedynie kierownictwu ADO;
b) Tajemnica zawodowa;
c) Różnice i podobieństwa pomiędzy Inspektorem ochrony danych a Administratorem bezpieczeństwa informacji.
7. Zadania Inspektora ochrony danych:
a) Informowanie o obowiązkach wynikających z przepisów prawa,
b) Nadzór nad przestrzegania przepisów prawa,
c) Szkolenia
d) Audyty
e) Współpraca z organem nadzorczym
f) Pełnie funkcji punktu kontaktowego
g) Konsultacje w zakresie oceny skutków dla ochrony danych.
h) Odpowiedzialność Inspektora ochrony danych.
8. Wdrożenie nowych zasad ochrony danych osobowych – studium przypadku
a) Aktualizacja bądź opracowanie nowej dokumentacji z zakresu polityki bezpieczeństwa informacji;
b) Wykonanie analizy ryzyka – proste, przejrzyste i zrozumiałe metody i techniki;
c) Bezpieczeństwo osobowe – upoważnianie do przetwarzania danych osobowych i zobowiązywanie do zachowania ich w tajemnicy uprawnionych pracowników i współpracowników;
Nowe ujęcie podmiotu przetwarzającego dane – procesora – zakres odpowiedzialności i zasady zawierania umów powierzenia przetwarzania danych
Szkolenie prowadzone w konwencji warsztatowej tj. z możliwością zadawania pytań w trakcie wykładów oraz z wykorzystaniem praktycznych ćwiczeń i przykładów. Ze względu na wiedzę i wieloletnią praktykę zawodową prowadzącego, w tym jako administratora bezpieczeństwa informacji w placówkach ochrony zdrowia, szkolenie daje gwarancję, iż otrzymają Państwo pełną, rzetelną i praktyczną wiedzę dotyczącą obowiązków, statusu i odpowiedzialności zarówno administratora danych, administratora bezpieczeństwa informacji oraz osób upoważnionych do przetwarzania danych w obecnym i prognozowanym reżimie prawnym. Formuła spotkania pozwala na aktywny udział słuchaczy przez co na bieżąco można uzyskać odpowiedź na każde pytanie przy okazji wymieniając swoje spostrzeżenia z innymi uczestnikami szkolenia.
Prelegenci
Wykorzystaj doświadczenia polskich ekspertów.
Przekonaj się, jak ich praktyczna, pełna wiedza może pomóc Ci radykalnie zmniejszać koszty i odnosić coraz większe sukcesy.
Ekspert ds. ochrony danych osobowych. Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych oraz wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji w bardzo wielu różnego rodzaju instytucjach. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych SABI. Doświadczony Administrator Bezpieczeństwa Informacji, a obecnie Inspektor Ochrony Danych, pełniący tę funkcję dla wielu firm i instytucji. Audytor systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Autor wielu publikacji w zakresie ochrony danych osobowych. Konsultant i ekspert w wiodących wydawnictwach i portalach prawniczych jak Wiedza i Praktyka, Wolters Kluwer, LEX, czy Infor.pl . Trener, wykładowca, prelegent na licznych konferencjach. Wysoko ceniony za praktyczne podejście do zagadnień ochrony informacji i stosowania przepisów prawa w tym zakresie.
Miejscowość: Kraków
Adres: aleja Krasińskiego 10/4
Miejsce szkolenia: Europrofes Group Sp. z o.o.
Opis lokalizacji:
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany miejsca szkolenia, by dostosować salę do komfortu uczestników obecnych na szkoleniu. Zawsze będzie to sala blisko centrum, z dobrym dojazdem.
Termin: 29 Listopada 2017
Cena: 599 zł netto (736,77 zł brutto)
Cena obejmuje:
UWAGA CENA BEZ VAT! Zapłać mniej za udział w szkoleniu
Uczestnikom opłacającym udział w szkoleniu w 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.
Koszt udziału w szkoleniu wynosi:
netto 599 zł + 23% VAT,
kwota brutto: 736,77 zł
Promocja
Przy nadesłaniu zgłoszenia do 22 listopada 2017 r. koszt udziału w szkoleniu wynosi netto: 500 zł + 23% VAT,
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe (m.in. oprawione materiały, które prezentuje trener podczas szkolenia), certyfikat ukończenia szkolenia, serwisy kawowe i lunch.
Opłata za szkolenie jest dokonywana przelewem po szkoleniu na podstawie faktury przesłanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
Cena bez VAT!
Zapłać mniej za udział w szkoleniu!
Uczestnikom opłacającym udział w konferencji w 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.
Wzór oświadczenia do pobrania u organizatora.
Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja z udziału w szkoleniu jest możliwa po przesłaniu informacji o rezygnacji e-mailem do organizatora szkolenia, najpóźniej na 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji do 3 dni roboczych przed szkoleniem Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie kwotą stanowiącą 50% pełnej opłaty za szkolenie. Jeśli organizator nie otrzyma rezygnacji a uczestnik nie przybędzie na szkolenie, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie pełnymi kosztami szkolenia. W przypadku rezygnacji uczestnika na 2 dni przed szkoleniem oraz w dniu szkolenia, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. obciąży firmę zgłaszającą na szkolenie pełnymi kosztami szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia przez organizatora lub zmiany terminu klienci nie ponoszą żadnych kosztów.
Zapoznaliśmy się z warunkami uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka i akceptujemy je.
Copyright © 2024 Wiedza i Praktyka